fredag 19 juli 2019

Gästbloggare: Linnea


Hej alla ni som har valt att klicka in på detta blogginlägg. Jag är en tolvårig tjej som har fått äran att gästblogga på farmor Gunnels blogg. Bilden ovanför, ja det råkar vara just jag. 
Bilden är tagen för två veckor sen. Och Ignorera att jag har massor av myggbett i ansiktet på den här bilden :)

Men vad har jag tänkt berätta i den här bloggen, ja de är en bra fråga. Men ni kan ju scrolla ner om ni vill veta lite random fakta om mig ↓


  • Bor i Vendelsö 😊
  • Har ett syskon 👩
  • Vill ha en söt kattunge🐈
  • Börjar i sexan efter sommarlovet💄
  • Ska köpa en egen dator om tre veckor för då har jag råd (längtar)💻
  • Är 07a 😎
  • Har mörkbruna ögon👀
  • Adopterad av underbara föräldrar👪
  • Älskar avocado särskilt på mackan🥑
  • Älskar melon🍉
  • Spelar fotboll⚽
  • Har en iphone 7 📱
  • Är extremt morgontrött på vintern⌚
  • Går i kör 🎵

Bra, nu när du vet lite mer om mig så tänker jag berätta för er vad vi gjorde igår. Vi besökte storforsen som finns utanför Älvsbyn. Vi åkte till storforsen och det var en bra bit faktiskt ungefär 9 mil. Men iallafall när vi väl var framme så gick vi snabbt till forsen som brusade väldigt mycket. En stund stod vi där och fotade men tillslut beslöt vi oss att det var dags att hitta ett ställe där vi kan äta lunch. Och denna fantastiska lunch bestod av macka med skinka på.

När jag hade ätit upp min macka så gick jag ut till skogen för att se om det fanns blåbär och de fanns som tur va. Jag plockade tills min hand var full och sen gick jag och bjöd hela familjen. 
När alla var nöjda så gick vi tillbaka till parkeringen där det också fanns en affär där de sålde glassar. Alla tog tip top förutom min syster Olivia som istället ville ha en Nocco glas med ananas smak.
Vi åt upp våra glassar och sen så var det dags att åka tillbaka. 

Efter dom där 9 milen tillbaks så fick vi sen kyckling med pasta till middag av farmor/Gunnel.



❤️Tack för att du läste❤️


3 kommentarer:

Anders sa...

Morgontrött: En studie från University of Southhampton har jämfört socioekonomiska faktorer hos 1229 män och kvinnor med olika dygnsrytmer. Då fann de att personer som går och lägger sig senare än 23:00 och stiger upp efter 8:00 har högre inkomst och en bättre levnadsstandard än morgonpigga människor.

Eftersom både Nahide och jag är morgontrötta tyckte vi att ovanståend1e är en väldigt bra studie. Länge leve de morgontrötta!

Annica sa...

Någon studie torde också snart visa att kvällspigga/morgontrötta är ovanligt trevliga människor. :)
Tack Linnea för ett bra blogginlägg! Hälsa familjen!

Gunnel sa...

Anders och Annica: Fina Linnea har just lämnat oss för resan hem till Vendelsö, men hon han läsa era kommentarer och är väldigt glad för att hennes blogginlägg observerades. Att morgontrötta och kvällspigga personer är lyckliga och trevliga, det tror även jag.