söndag 17 december 2017

Veckoblandning


Statistik visar att den mest googlade personen under innevarande år är Martin Timell. Något förvånande att vi är så intresserade av snickeri.

När det gäller mat googlade vi mest på chokladbollar. Kanske något oväntat med tanke på hur hälsomedvetna vi anser oss vara.


Igår reste sig äkta mannen och jag från soffan och gick på bio. Vi såg "Solsidan" en film väl värd att se. Slutet är överraskande och handlar om vem som är pappa till Oves och Anettes ofödda barn.

Om någon som läser bloggen inte sett "Solsidan" och inte fattar vad jag skriver om så gör det ingenting. Man måste inte förstå allt.


Nästa söndag är det julafton. Det är ofta julafton numera. "Tiden springer på snabba fötter", brukar min väninna säga, ett snyggt ordval som jag ogenerat stjäl för att avsluta veckans blogg.

Ha det gott!

6 kommentarer:

Annica sa...

Ojsan, nu har man blivit citerad! Det hade jag aldrig trott skulle hända. Åtminstone inte under min livstid. ;)
`Solsidan´ verkar vara en underhållande film. Precis som TV-serien var i TV4.

Gunnel sa...

Annica: Skulle tro att "Solsidan" ganska snart kommer på TV. Den är gjord i samarbete med fyran.

Bra citat bör användas. Du har säkert flera på lager.

Anders sa...


Jag har inte sett på "Solsidan" i TV, men en gång när jag zappade förbi var just en av Timellarna på gång med en kvinna i en bastu(?). Så min pappagissning är någon Timell, de är ju skyldiga till så mycket annat vad jag förstår. Rätt eller fel?

Gunnel sa...

Anders: Nej, kommer överhuvudtaget inte ihåg att någon Timell bastat i "Solsidan." Så pappagissningen var helt fel.

Anders sa...

Dom bastade inte, det var något helt annat dom höll på med. Det kanske hellre skulle kunna kallas "lekstuga"?

Gunnel sa...

Anders: Det avsnittet har jag missat eller kanske har jag blundat för innehållet. När det visas "lekstugor" i TV, då blundar anständiga kvinnor i övre medelåldern.