tisdag 18 oktober 2016

En intensiv vecka


Sett från min loja och stillsamma tillvaro var förra veckan väldigt intensiv.

1. Ser Luleås damer spela hockey mot Modo. En hockeymatch med damer är ungefär 5-10 minuter kortare än en herrmatch. Herrarna behöver ju slåss emellanåt.

2. Började en engelsk fortsättningskurs. Konversationen oss elever emellan var något hackig men alla samtliga var på ungefär samma kunskapsnivå.

3. Överraskningsfest för sonen som fyllt 50 år. 17 personer sjöng och firade jubilaren som såg ut att gilla överraskningen.

4. Såg Bo Selinder och Accja på Kulturens Hus. Accja är en grupp tonsäkra herrar och damer som sjunger a capella och Bo Selinder är en ordekvilibrist av bästa slag.


På väg hem från konserten gick vi förbi de huskroppar som innehåller Norrbottensteatern, två restauranger och teaterhögskolan. Huset har i somras målats om och ställningarna har tagits bort för ungefär en månad sedan. Alltför fint tyckte klottrarna som nu tog sig rätten att kludda ner och sätta sina "tags" på lämpliga ställen. Under några fönster ser det ut som på bilden och även en del annat har "dekorerats."


Jag blir så förb-d när jag ser kludd och sabb på ställen där man lagt ner både tid och pengar för att hålla efter och göra snyggt. Må "Hulken" ta hand om dessa "hjärnbegränsade klottrare" och ge dem vad de förtjänar.

Och till alla andra: Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

Annica sa...

Flås, flås! Jag blir all-de-he-les andfådd av ditt intensiva u-hu-teliv. ;)
Och så känner jag ilskan koka i mig över de hjärnbefriade klotterputtarna! De behöver annat att tänka och använda energin på ... putta dem i det närliggande, höstkyliga vattnet så försvinner nog förstörelselustan. MORR!!!!!!

Anders sa...

Såg just att någon räknat ut att det finns 4 589 olika engelska uttryck för "att vara på pickalurven". Kanske något för din engelska kurs? Ett lite lagom intag av lämpliga drycker skulle nog "lossa tungornas band".

Gunnel sa...

Annica: Men nu har det lugnat ner sig. Utelivet tar på krafterna och kan inte pågå hur länge som helst.

Att se klotter på nymålade hus, ja förresten på vilka byggnader som helst kan ju orsaka blodstörtning på den lugnaste. Vi andra tvingas leva med dessa självutnämnda "konstnärers" alster.

Anders: Tror nog också att jag skulle tala engelska helt utan problem om jag vore på pickalurven. Men det är inte troligt att någon skulle förstå mig.