torsdag 22 april 2021

Vilket Sverige vill du se 2022


Förutom några reklamutskick har jag endast ett mail värt att läsa. Där står "Vilket Sverige vill du ha 2022?" Ja, kanske så här ungefär.

1. För egen del hoppas jag att få uppleva 2022 som ett bekymmers- och pandemifritt år. Kunna träffa nära och kära närsomhelst utan rädsla för elaka virus.

2. För allas vår skull önskar jag att Svea rike styrs av kloka kvinnor och män som förstår att det moderna samhället behöver backup. Utan beredskap står vi på randen av en katastrof.

3. Att vi tar miljöhotet på allvar, minskar vårt resande och odlar vår egen gurka.

4. Att vi blir ett vänligare samhälle som inte hotar och hatar på sociala medier eller någon annanstans.

5. Att Luleå hockeys herrar blir svenska mästare.




Av dessa fem enkla önskemål ser jag bara nummer ett och nummer fem som realistiska. Resten är som vanligt bara önsketänkande.

 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg gärna till att det tas grepp om all det kvinnovåld som finns runtomkring oss🙏

Gunnel sa...

Du har så rätt. Självklart borde kampen mot kvinnovåld stå högt uppe på listan.

Annica sa...

Mer sunt förnuft! Mindre mesighet!

Anders sa...

Jag tänkte skriva en klok kommentar men kom bara in på hockeyn, och man vill ju inte sparka på de som redan ligger...

Gunnel sa...

Annica: Det sunda förnuftet finns i våra telefonsamtal. Tyvärr eller tack-ock-lov ingen som lyssnar.

Anders: Det enda jag gråter över är att Fabbe inte får förlängt kontrakt. SHL:s snyggaste och mest älskvärda person.

Anders sa...

I likhet med stora delar av resten av mänskligheten vet jag inte vem "Fabbe" är. Men jag litar på ditt omdöme.

Gunnel sa...

Anders: Bra att du litar på mitt omdöme. Det gör inte jag men just i fallet "Fabbe" har jag rätt.