måndag 8 mars 2021

Vi firar


Vi firar 10 år på Norra Strandgatan. I mars 2011 blev vi ägare till en lägenhet med utsikt. Ägare är kanske fel ord, vi får bo kvar så länge vi betalar hyra och inte skrämmer grannarna.

Vi firar Internationella kvinnodagen. Det är 100 år sedan kvinnor fick rösträtt. Farmor var 57 år innan hon för första gången fick lägga sin röst i allmänna val. Undrar vad du röstade på, farmor?

Vi firar medaljer. Våra skidtjejer fixade 7 stycken i varierande valörer. Gossarna var nära men där blev det ingenting, men vänta bara, någon gång ska väl även Halfvarsson komma i mål.



Vi firar inte den demonstrerande korkskallemobb som tror att pandemin bara är ett påhitt, att tvånget att bära munskydd är ett hot mot demokratin och att all vaccin är av ondo. En av de hjärnbefriade uttryckte sin mening på följande sätt: "Vem är rädd för lite snuva?"

Jo, det är jag!

 

12 kommentarer:

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Gunnel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anders sa...

Ebbas anor:
Mor Åsa Lilian Lundmark, f 1973 i Sörberge
Mormor Signe Maria Lilian Löfmark, f 1943 i Stensträsk, Jörn
Mormorsmor Signe Kristina Ståhl, f 1905 i Utterliden
mormors mormor Hedvig Maria Eklund, f 1879 i Mörttjärn, Malå

Erling och jag lekte en del tillsammans när jag var lite mindre.

Anders sa...

Se även: https://www.geni.com/people/Hedvig-Maria-St%C3%A5hl/6000000045272600840

Gunnel sa...

Anders: Då hade jag helt fel. Man ska inte alltid tro på facebook.

Annica sa...

Inte klokt vad tiden rusar! Ofattbart att ni har plågats i tio år av den där trista utsikten. ;)
De hjärnbefriade bekräftar tomrummet på översta våningen varje gång de öppnar munnen. Skrämmande!

Gunnel sa...

Anders: Jag plockade bort min kommentar. Jag ska inte sprida falska rykten.

Annica: Plågan är överkomlig, synd bara att vi inte flyttade till "utsikt" tidigare.

Såg en intervju med ledaren av demonstrationen. Enligt experterna i tevesoffan lär demonstranterna vara en blandning av "äta-rätt-personer, högerextremister anti-medicin-vaccin-personer, konspirationsteoretiker och några som bara är trötta på att karantäna.

Annica sa...

Men alla demonstranterna har i alla fall en sak gemensam — ett visst tomrum i hjärnkontoret.

Gunnel sa...

Annica: Det vore nog smart att fylla tomrummet med något.

Annica sa...

Kanske lite vett?

Gunnel sa...

Annica: Javisst, men hur gör man?

Yvonne sa...

Du är duktig du som skriver här.
Jag skyller på att jag hållit på med att ordna allt efter Mor.

Håller på med Bouppteckningen nu,men får inte in alla papper.
Det löser sig.Jag har en månad till på mig.
Vi kan tyvärr inte ha begravningsgudstjänst förrän maj,juni.
Jag vill gärna få ta ett riktigt farväl.
Nu får ni ju era sptutor såg jag.Skönt.