måndag 22 mars 2021

Bland tomtar och troll


Här tänkte jag berätta att jag fått min första vaccindos mot covid-19. Men så blev det inte.



Men vad spelar det för roll. Viruset existerar ju inte enligt de skruvade dårfinkar som demonstrerar på gator och torg. Demonstranterna leds av en samling infantila konspirationsteoretiker och vaccinmotståndare som tror att etablissemanget döljer sanningar för oss medborgare. Sanningen, den finns hos demonstranterna. Lite varierande sanningar förvisso, men kampen mot lögnaktiga politiker och korrumperade forskare förenar dem.



I början av 1900-talet fanns inte vacciner mot barnsjukdomar. Mina farföräldrar förlorade fem små pojkar, de flesta i barnsjukdomarna kikhosta och scharlakansfeber. Vilken tur att dagens så kallade foliehattar inte fanns när de livsnödvändiga vaccinerna uppfanns.

Jag blev inte vaccinerad idag, men jag kommer att vara glad, tacksam och rentav lite religiös när jag den 30 mars får min vaccindos i vårt eget tempel Coop Arena.

 

4 kommentarer:

Annica sa...

Skruvade dårfinkar, infantila konspirationsteoretiker ... jag älskar ditt ordval! Heja dig! Dessa epitet beskriver precis tillståndet hos de hjärnlösa. Antar att ingen av dem har någon som helst koppling till vårdpersonal.

Gunnel sa...

Annica: Läste Lottens senaste blogg och blev inspirerad. Det finns så mycket man kan kalla dessa demonstrerande förnekare av tillståndet i världen. Nej, de känner nog ingen som jobbar inom vården, de har inga sjuka vänner, de har nog inga vänner alls.

Anders sa...

Frun och jag känner oss jättetacksamma och priviligierade för att vi fått våra två sprutor. Men det innebär inte att vi kan känna oss helt på den säkra sidan. Nej, största säkerhetstänk är nog påbjudet tills vidare. Kanske kan man skicka ut frun på enklare ärenden så småningom?

Gunnel sa...

Anders: Vi känner likadant och kommer att leva mycket försiktigt framöver. Inga tjohejsan och kramkalas! Nej, lite avståndstagande kommer det definitivt att bli och jag menar det på fullaste allvar.