måndag 15 mars 2021

Det hände förra veckan


Finns det en skönare syn än när en svensk man åker förbi en norrman på  upploppet och vinner. Det händer alltför sällan men det är mycket vackert.



Tusse vann "mellon." Han var min tredjehandsfavorit efter  "The Mamas" och Clara Klingenström. Clara bar klänningen som hon köpt för 40 kronor. Ni vet väl vad jag pratar om.  Hörde just på radion att en stor del av svenska folket tittat på Melodifestivalen.

Skippa slutspelet i hockey, många spelare insjuknar i covid-19. Luleå hockey slösade bort en massa pengar på en onödig resa till Linköping. I det laget hade någon blivit sjuk och spelet måste naturligtvis uppskjutas. 



"Kanske" kan vi se ett slut på karantänen. Nästföljande vecka får jag min första vaccinspruta och framemot maj kan jag "kanske" börja leva litegrann som jag gjorde tidigare.

Jag använder ordet "kanske" i flera meningar. Men hela tillvaron är ett enda "kanske." Kanske får jag Astra Zenecas vaccin, får hög feber och i värsta fall blodpropp. Om min framtid vet jag ingenting, men kanske finns den inte alls.

Vilken pessimistisk tanke. Förlåt!

 

7 kommentarer:

Anders sa...

Jag har inte sett meloditjosan sedan de goda gudarna lärde mig de mest elementära grunderna i hur man försvarar sig mot rodnadframkallande dålig smak. Och dom tjatar på nästan lika länge som TV gör i amerikanska presidentvalet. Huvva.

I morgon får vi spruta nr 2 förutsatt att gudarna fortsätter att stå oss bi.

Annica sa...

De flesta syner är vackrare än skidåkare. Som tur är. --- Jag tittade bara på två av Mello-avsnitten och såg dem med ett öga eftersom jag samtidigt virkade kant på en filt. Finalen struntade jag helt i. Tycker Mello-tramset är alldeles för utdraget numera.
Bra att man pausat Astra-Senecas vaccin, onödigt att oroa folk i onödan. Det vaccinet behöver nog kollas lite extra.

Gunnel sa...

Anders: Och meloditjatet bara fortsätter, framför oss har vi den stora tävlingen som sker i maj någonstans i Nederländerna. Försök att stå ut!

Grattis till spruta 2. Nisse fick sin första idag, Det blev Modernas vaccin.

Annica: Filten blev fin med sin virkade kant. Melodifestivalens förtjänst är att man kan göra annat medan man slötittar. Lösa korsord t ex.

Gissar att man godkänner Astra-Zenecas vaccin lagom till på måndag, när det är min tur att få första sprutan. Man lär inte få välja.

Anders sa...

Minns Skifs:

Kan du komma hit
och ta med staffliet (e-et uttalades inte)
och måla av min väään

och nödrimmen har bara blivit värre har jag läst i DN.

Fick spruta nr 2 i morse. Antingen är man en VIP eller också vill de se hur det går med blodpaltarna. Mår bra än så länge.

Gunnel sa...

Grattis till sprutan. Moderna lär ha koll på blodpaltarna.

Här är en underbar gammal schlagertext:

Ack giv mig ett tecken Julianna
ifall du vill jag ska stanna
Du är ljuv som Monna Vanna
med snövit panna och ögon granna
en blick från dig är livets manna
jag glöder som en tänd Havanna
O Julianna jag tillber dig.

Lyrik i världsklass. Eller, kanske inte. Det är otroligt hur mycket na-na-na och aj-aj-aj det finns i schlagervärlden.

Anders sa...

Vem sjöng denna ljuva text?

Gunnel sa...

Gustav Fonandern bl.a. Insjungningen är från 1920 ungefär och man kan finna de mest ljuvliga eller förfärliga poem på textarkivet.