söndag 14 februari 2021

Det händer ingenting


Läser i tidningen att 108-åriga Dagny ska pausa sitt bloggande. Det händer ingenting i hennes liv just nu på grund av pandemin. Kloka kvinna! Jag borde följa hennes exempel. Men sådana beslut kräver ålder och erfarenhet. Jag är inte där än.



Karantän drabbar inte idrotten i samma grad och något av det vackraste jag vet är synen av en svensk skidskytt som vinner över alla favorittippade norrmän. Det händer alltför sällan men det hände i förrgår och det var ljuvligt att skåda.



Från Alla hjärtans stad: Ha en härlig Alla hjärtans dag!

 

9 kommentarer:

Annica sa...

I mitt lugna liv hände det i så mycket mer ens före fandemin. (Medveten felstavning — passar bättre in på eländet!) Så egentligen har jag skrivit sisådär 1300 blogginlägg (har ju två bloggar) om i stort sett ingenting. Vilket förstås också är en bedrift i sig.
Visst är det trevligt när svenskar vinner över norrmän eller vilka nationaliteter som helst ... men kan de inte göra det utan att varenda hundradels sekund måste rapporteras i alla media. Jag blir så trött på att varje gång jag slår på radion (och TVn) så nog fasen är det SPORT!
Jodå, jag vet, jag är en gnällig surtant. Som önskar att all sport sändes i sportkanaler.

Gunnel sa...

Annica: Fandemin är ett bättre ord än pandemin. Säger mera om tillståndet i världen.

Just idag tog en svensk man silver i skidskytte och spurtade ner en norrman. Det var mycket njutbart. Men grabbarna har varit duktigare idag, tjejerna har tappat formen. Om du tycker att det bara är sport på radio och teve så använder du fel kanaler. Du bestämmer ju, tänk på mig som har en karl som bara hittar sportkanaler, helst då med hockey som bara gör mig skärrad och nervös.

Anders sa...

Annica: Lyllo du. Varje gång jag slår på TV:n pågår det någon detaljerad, plågsam knä- eller hjärtoperation. Eller också presenteras någon dödlig sjukdom med symptom, av vilka det visar sig att jag lider av samtliga, från skurgumsknä till livmoderavstötning. Att jag saknar livmoder, enligt min fru, förvärrar väl bara symptomen?

Annica sa...

Gunnel: Hm, fel kanaler? Sporten breder ju ut sig i ALLA kanaler!

Anders: Lyllo DU! Jag ser hellre på blodiga operationer än hurtiga skidåkare. Tänker att man kanske kan lära sig något av läkarprogrammen nu när man helst ska undvika doktorer och sjukhus. Vore bra om man kunde praktisera lite DIY om det kniper.
Jag tror din fru har rätt angående avsaknaden av livmoder. Kan det möjligen vara livfadern som spökar?

Gunnel sa...

Anders och Annica: Lyllo mig som har så roliga kommentatorer

Anders sa...

Rubriker i AB: "Daniel fick kvinnosjukdom" och "Överläkaren: Män är inte alls lika välstuderade som kvinnor." Så det är nog klokt att se upp med symptomen.

Gunnel sa...

Anders: Överläkaren menar väl att män inte studerar lika flitigt som kvinnor. Dagens rubrik är annars att drottningen drattat och brutit höger handled. Bruten handled är numera en kunglig åkomma.

Anders sa...

Jag har brutit ganska många ben i min kropp, men handlederna överlåter jag åt amatörerna. Hur går det förresten att vinka åt alla passerande limousiner när man har armen i gips? Blir det inte lite Hitlerlikt?

Gunnel sa...

Anders: Det passerar inga limousiner i min karantänvärld. Hitlers typiska vinkning berodde nog inte på bruten handled, mera på utbruten galenskap.