torsdag 26 november 2020

En utstående del

Det är mörkt nu


men det blir ljusare igen



Den utstående delen på marken, varpå staketet vilar, blev mitt fall och det ledde till en bruten handled.

Igår fick jag plocka bort gipset vilket var ganska skönt, men under de närmaste veckorna får jag inte lyfta något som är tyngre än en kaffekopp. Men ska koppen vara med eller utan kaffe? Det glömde jag fråga.

Vore jag en amerikansk dam skulle jag naturligtvis stämma det bolag som ställt ut staketet. Några miljoner skulle det säkert ge mig. Men nu är jag bara ett äldre fruntimmer från Norrbotten och då får man skylla sig själv. Förhoppningsvis har jag lärt mig en läxa. Gå aldrig nära en utstående del.

Må väl!

 

4 kommentarer:

Anders sa...

"Man ska akta sig för utstickande delar", som flickan sa.

Gunnel sa...

Flickan visste det, men gumman hade glömt.

Annica sa...

Fy fabian vad utstående delar kan ställa till det! ;)

Gunnel sa...

Annica: Ja! Men hädanefter är det slutsnubblat.