måndag 10 september 2018

En hederlig karl


Hörde en valanalytiker i teve säga ungefär så här:

"Kristersson vann varenda valduell mot Löfven, ändå blev moderaterna större förlorare än socialdemokraterna. Löfven är ingen debattör men han framstår som en hederlig karl."

Det är mycket fint att vara en hederlig karl. Sådana behöver vi många av. Fälldin ansågs också vara en sådan.


Om herr Hermelin var en hederlig karl vet jag inte, men blomprakten runt hans staty kan ju tyda på att han är värd en hyllning. Han har fått en park uppkallad efter sig.


Här har vi ännu en hederlig karl. Jag har känt honom i 60 år och vet att han är värd den titeln. Han är en idrottstokig socialdemokrat som är aningen deppad över valutgången men tröstar sig med tanken på att det bara är fyra år till nästa val. 

Hej!





5 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå!

Annica sa...

Och den hederlige karl´n har en hederlig maka som också är en idrottstokig socialdemokrat.

Gunnel sa...

Anonym: Jodå!

Annica: Nästan rätt! Jag gillar inte all idrott. Curling, bandy, vattenpolo, pingis och några till får mig inte att sätta på teven. Jag är inte heller lika hederlig som min äkte.

Anders sa...

I enkäter får man ibland frågan: "Tycker du om sport?" Det är ju en obesvarbar fråga. Finnkampen, skidåkning med och utan bössa, en och annan match med AIK kan man ju se på, resten är mer eller mindre oviktigt. Sumobrottning och backhoppning kan man t ex klara sig utan.

Gunnel sa...

Anders: Har inte nerver att titta på en match med Luleå hockey och all övrig hockey är ointressant. Brottning, boxning och tyngdlyftning går också bort. Är helt enig med dig om att skidåkning och finnkamp är viktigt. Friidrott och simning likaså.