tisdag 15 mars 2016

Reklam från Apoteket


Får ett mail från Apoteket med reklam för skönhetsprodukter. Där står att läsa:

"Strukturen i huden ändras med vårt åldrande, vilket ger synbara tecken som linjer och rynkor. Vår nya ansiktsserie Anti-age Advanced är vårdande och återuppbyggande och anpassad just för mogen hy. I serien ingår blablabla, blablabla och blablabla som alla innehåller algextrakt som minskar synligheten av rynkor och förbättrar hudens elasticitet och ett oljeserum som ger extra näring."


Av detta kan man utläsa:
1. Apoteket anser att åldrande är fult. Synbara tecken som rynkor är inte bra. Nej, usch!
2. Apoteket menar på fullt allvar att dessa synbara tecken går att reducera med algextrakt.

Apoteket kommer inom kort att få en selfie av mig med ett krav på återbetalning av salvor som inte höll vad de lovade.


Nej, det var ett skämt. Jag, liksom mannen ovan har aldrig använt Apotekets undergörande Anti-age Advanced. Vi vet att när skrynklorna ska bort får man ta till kniven och då kan resultatet bli ungefär så här:




Må väl!

8 kommentarer:

  1. Ja det är förskräckligt fult med rynkor!!!Näe,det är det inte alls.Vi måste ju få förändras med livserfarenheten.
    Tycker min mamma är så himla gullig med sitt rynkiga ansikte.Och inte tusan bryr jag mig om mina egna.
    Nog får sådana krämer vara för mig med.

    SvaraRadera
  2. Det som stör mig mest på Apoteket är alla förpackningar med vit liten text på ljus pastellbakgrund. Jag fattar inte hur folk kan läsa den texten, jag kan det inte. Det kanske är innehållet i sådana förpackningar praktexemplaren som du visar har använt för att förbättra sin skönhet?

    Jag har påpekat ett par ex för Apoteket, men de skyller ifrån sig på leverantörerna. (som om de inte skulle kunna påverka dem). Sedan skakar de väl på huvet och säger: "Gud vilka jobbiga idioter det finns. Fattar han inte att det är snyggt?"

    SvaraRadera
  3. Yvonne: Det är en konstig värld vi lever i när naturligt åldrande ska bekämpas till varje pris. Elvis en gång vackra fru ser idag ut som en katastrof med sitt opererade face. Vi blir gamla, vi får rynkor, det är naturligt, så är det för alla.

    Anders: Köpte något på hälsokost, i en liten brun påse med svart text. Jag fick hälla ut innehållet, sätta dit ett vitt papper, först då gick det att läsa. Ännu mer katastrof när man inte kan läsa vad som står på Apotekets produkter, speciellt om det gäller mediciner. Det är väl snyggt om man kan läsa texten.

    SvaraRadera
  4. Om man jämför den rynkige mannen och monstren på bilderna nedanför så föredrar jag mannens nuna. Även om den är skrynklig så är det "normalt" skrynkel.
    Jag har i min enfald trott att Apoteket var ett seriöst företag men nu blir jag tveksam. Nåväl, i ärlighetens namn så är det inte bara där man anser att åldrande är fult. Överallt hör och ser man ju reklam för "föryngrande" mirakelmedel. Vi äldre måste ses som anskrämliga. Snart blir rynkor skattebelagda.
    Nutidens jakt på det unga och perfekta är helt sjuk. Och vad ger den för signaler till osäkra tonåringar? Fy bubblan!

    SvaraRadera
  5. Annica: Bedrövligast av allt är ju att även medelålders kvinnor går på reklamen att åldrande är fult och rynkor samhällsfarligt. Skall motarbetas till varje pris, hur dyrt det än blir. Extra sur blir man när just det seriösa Apoteket kommer med floskler. De ska syssla med annat.

    SvaraRadera
  6. Av ren nyfikenhet: De där grabbarna på bilden, är de tvillingar eller två olika personer som försökt likna varandra genom operationer? (Nu kanske jag avslöjar min okunnighet, men jag har aldrig sett dem förr, är de "kända" på nåt vis?)

    SvaraRadera
  7. Vet inte heller vilka de är, men har läst någonstans att de är tvillingar som ägnat sig åt att förändra sitt yttre.

    SvaraRadera
  8. Har ägnat mig åt forskning så här på morgonen. Tvillingarna är fransmän, heter Igor och Grichka Bogdanoff, 60 år gamla och var kända programledare i hemlandet och rena hunkarna. Efter en mängd operationer ser de numera ut som rymdvarelser.

    SvaraRadera