torsdag 20 juli 2017

Semestertips


När sommaren sviker oss, regnet vräker ner och det blåser kyliga vindar tar mannen och jag bilen och åker till hans favoritplats i Norrbotten.


Där vandrar vi på utstakade leder tillsammans med andra semesterfirare, tittar på vackra ting och provsitter utställda föremål. Vi gör alltid en avstickare till köttbullarna som ger oss energi till fortsatt vandring.


Det här är en efterlängtad dag. Det finns personer i släkten som kallar det en Golgatavandring. Det är för oss helt obegripligt.


Man kan på samma dag ta en tur till utlandet. Det ligger alldeles bredvid.


Vår resa är slut och vi kommer hem lyckliga och trötta efter en fin dag och packar upp några ljus, en falsk blomma och ett duschdraperi. Det här, mina vänner, det gör vi om.

Må väl!

4 kommentarer:

Anders sa...

Genom tiderna har jag tvingats besöka helvetets förgårdar 3 ggr: Knugens kurva, Sundsvall och Haparanda, fast det är länge sedan nu. Stockholm var absolut värst, men 08-orna får väl vad de förtjänar ibland. Haparanda var ju snudd på mänskligt. Men - såna skattesmitare som IKEA ska man ju egentligen inte gynna om man inte måste.

Gunnel sa...

Anders: Det är kruxigt numera att handla på rätt ställe. Jag handlar bara på rea och vägrar "sale." Snart återstår bara Hemtex och Åhlens för mig.

Haparandas IKEA är en lugn och fridfull oas jämfört med kungens kurva och min karl är nog en av få män som gillar att vandra efter pilarna.

Annica sa...

För min del är det alldeles för lite omkringstrosande i Ingvars butiker. Jag skulle gärna följa snitslad bana där åtminstone en gång per kvartal.

Gunnel sa...

Annica: Ja, det borde du få göra. Det tillhör nästan de mänskliga rättigheterna.